1919 | 1920 | 1921 | 1922 | 1923 | 1924 | ||||
1925 | 1926 | 1927 | 1928 | 1929 | 1930 | 1931 | 1932 | 1933 | 1934 |
1935 | 1936 | 1937 | 1938 | 1939 |
1924 |
1925 |
1926 |
Wspólnie z Tymonem Niesiołowskim wystawia portrety pastelowe w warszawskim Salonie Garlińskiego.
Wstęp do katalogu wystawy pt. Parę dość stosunkowo luźnych uwag o portrecie i moich portretach w szczególności jest de facto sformułowaniem Regulaminu Firmy Portretowej "S. I. Witkiewicz".
Bierze udział w Letniej i Zimowej Wystawie "Sztuki Podhalańskiej" w Zakopanem oraz Salonie 1925 w TZSP w Warszawie.
W Zakopanem współorganizuje Towarzystwo Teatralne, a .w jego ramach - Teatr Formistyczny, który w sali Morskiego Oka w marcu wystawia Nowe Wyzwolenie oraz Wariata i zakonnicę w reżyserii i oprawie scenograficznej autora, w sierpniu - W małym dworku, a .w grudniu - Pragmatystów.
Teatr im. Aleksandra Fredry w Warszawie wystawia Jana Karola Macieja Wscieklicę.
Witkacy publikuje Wariata i zakonnice w "Skamandrze", a artykuł Formalne wartości dzieł Tadeusza Micińskiego w "Wiadomościach Literackich".
Pisze kolejne dramaty - Sonata Belzebuba, Ostatnia godzina Heleny Pfeiffer oraz powieść Pożegnanie jesieni.
Rysuje portrety pastelami - w tym oraz następnym roku powstaje większość prac z kolekcji Marii i Włodzimierza Nawrockich (zakopiański dentysta, który leczył Witkacemu zęby, za co ten płacił mu portretami; obecnie kolekcja ta znajduje się w Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku), w tym - duże portrety w typie A, na tle fantastycznego pejzażu.
[kalendarium] [twórczość] [firma] [bibliografia] [aukcje] [falsyfikaty] [legendy] [witkacologia] [aktualności] [ośrodek] [opieka]